Bodens Energi gick under 2019 igenom en omorganisering och ville i samband med detta passa på att utveckla sina arbetsprocesser för underhållsarbetet. För att adressera detta tog Sigholm tillsammans med Bodens Energi fram nya arbetsprocesser som anpassades efter verksamhetens behov och implementerade dessa. Processerna omfattade både förebyggande och avhjälpande underhåll för drift- och underhållsorganisationen.
16/03 - 2022
Looking ahead to 2030 and the major changes expected in the energy market, Borlänge Energi's CEO assessed that the organisation needed to be reviewed. This is because digitalisation will open up for automation and new services, technological development will lead to both more and larger volumes of alternative power generation, while more energy carriers will break through.
10/03 - 2022
Sweden's largest district heating supplier has solid expertise and skilled staff to price district heating supplies and develop new services. However, they wanted external help to run their annual pricing project to determine price levels and have them decided in management groups and in the "Price Dialogue".
01/03 - 2022
Under 2019 startade Sala kommun förberedelserna för att minska föroreningar i området kring Sala Silvergruva och Pråmån. Föroreningarna kommer från den historiska gruvbrytningen. Sigholm bistår sedan 2020 med huvudprojektledare, delprojektledare och arbetsledare.
01/02 - 2022
New safety strategy at Bodens Energi - From lack of clear procedures to standardised safe shutdown and increased automation.
05/01 - 2022
Sinfra, en inköpscentral för energibolag och samhällsnyttiga företag, ville undersöka anledningen till få avrop från sina medlemsföretag. Sigholms Design- och marknadsavdelning kopplades in och för att hjälpa Sinfra kring vad de kunde göra för att få fler befintliga medlemsföretag att avropa på ramavtal i högre utsträckning.
30/04 - 2021
Mälarenergi identified a lack of a common thread in breaking down their group-wide strategy and scorecards to business areas, subsidiaries, and corporate functions. By strengthening the group's strategy and coordination, clear goals were established without resorting to micromanagement.
28/10 - 2020
Som för så många regioner i Sverige uppstod i mars månad en desperat situation för Region Västmanland med ett akut behov av skyddsutrustning till följd av Covid-19 pandemin. Sigholm hade kompetensen, effektiviteten och viljan att bidra i en samhällskris, varför regionen riktade sig till just Sigholm.
25/08 - 2020
A comprehensive feasibility study was conducted to replace a fossil fuel solution with a sustainable alternative for Skövde Energi's customers. With a solid technical and economic risk analysis, three proposed approaches were presented, providing the customer with a foundation to select and negotiate pricing with potential clients.
18/03 - 2020
Project management for the development of a feasibility study and project plan for Mälarenergi's Block 7 cogeneration plant. The assignment included the creation of premises for offices, changing rooms and a workshop. Effective project management and communication ensured cost reductions and streamlining of working practices, enabling a smooth and safe move-in on schedule.
18/03 - 2020
Mälarenergi needed to evaluate a solution to reduce odor issues associated with waste incineration. Sigholm was brought in to lead the project and conducted an extensive feasibility study. The outcome presented three different solutions, considering both technical and economic aspects. The project included negotiations and resulted in a successful agreement, concluding as planned in the spring of 2023. Through flexibility and responsiveness from all parties, the goals and timeline were successfully achieved.
18/03 - 2020
The project involved challenges that required careful planning and communication to solve logistical and technical problems. Through smooth dialogue and coordination, the challenge of transport routes and the cistern leak was overcome.
18/03 - 2020
Utvecklingen av Mälrarenergis Block 6 var en nödvänfig utveckling för både fortsatt möjlighet att fortsätta erbjuda fjärrvärme samt att kunna parera förändringar på bränslemarknaden. Som byggprojektledare för uppdraget innebar det ett ansvr för 600 personer under de fyra år anläggningen byggdes, vilket sätter höga krav på disciplin och kommunikationsförmåga.
18/03 - 2020
The City of Västerås, the Municipality of Köping and the Swedish Maritime Administration have entered into a strategic partnership under the project name Mälarprojektet. The aim of this collaboration is to open the door to Scandinavia's premier growth region, which is crucial to ensure the development of existing businesses and promote new establishments in the area. In line with this objective, the Port of Västerås is planning to increase its capacity to handle larger volumes of goods and vessels.
18/03 - 2020
Centralisering av huvudkontoret - en samling av alla avdelningar under ett tak
18/03 - 2020
Mälarenergi ställdes inför en betydande utmaning då de behövde genomföra renoveringsarbeten på en kylvattenkulvert daterad till 1970-talet, belägen under hamnområdet. Stora delar av entreprenaden utfördes under vattnet i Mälaren, där arbetet krävde insatser av certifierade tungdykare.
18/03 - 2020
Production optimisation for increased transparency, financial and environmental savings and a shared view of the roadmap. Energisamarbete Väst implemented AbS and has noticed many benefits from the collaboration.
18/03 - 2020
Sedan juni 2019 står det nya badhuset, Nya Lögarängsbadet på plats i VästeråsMed erfarenhet och förståelse för hur stora och komplexa projekt leds tog vi oss an projektet med att agera projektchef för
18/03 - 2020
För att sprida medvetenhet kring avfallshantering och öka förståelsen för hur man kan jobba med spårbarhet och transparens i avfallshanteringen, togs en video fram.
18/03 - 2020
Accident prevention and improved communication were key factors for ENA Energy during the decommissioning of plant components. Poor working practices and unsafe work permits for contractors were addressed through new methods. The result was a safer workplace and more effective communication between maintenance and operations staff.
18/03 - 2020
Certification of the workplace according to ISO 9001 and ISO 14001, followed by implementation of work methodology.
18/03 - 2020
Following the interconnection of district heating networks, it became necessary for Köping and Arboga to merge into a joint organisation. This meant that there was a need to clarify the strategic direction of the new company to meet the conditions and challenges it faced.
18/03 - 2020
Following a merger of two companies, restructuring and development of several tools and services were required. For example, the entire financial system needed to be changed in order to track costs effectively.
18/03 - 2020
En stark tillväxt medförde behov av att etablera interna strukturer för att förbättra kvalitet och effektivitet inom den operativa verksamheten.
18/03 - 2020
Efter ett förvärv uppstod behovet av en mer relevant och verksamhetsnära praktik. Adven ville öka kunskapen om verksamhetsstyrning genom värderingar och praktisk handledning.
18/03 - 2020
Following the implementation of a new pricing model, the customer received a more stable revenue stream over the year that also better matched internal costs.
18/03 - 2020
May 30, 2024 | News
För tionde året i rad genomför Cinode en jämställdhetsstudie. Sigholm har tilldelats titeln "Jämställt konsultbolag" med 48% kvinnor i organisationen.
Nov 30, 2023 | News | News & press
In early 2024, the requirements for all large companies' sustainability reporting will be tightened, and most energy companies will be directly affected. The EU's Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) will become Swedish law and will, among other things, give sustainability reporting t
Sep 08, 2023 | News & press | Press release
Sigholm, a prominent player in the energy and civil engineering sector, announces a 24% growth in personnel by welcoming 12 new colleagues within a month. This strengthens the company's capacity and expertise to meet the growing challenges of the market.
Fill out the form, and we will get back to you, visit one of our offices, or call us at +46(0)21-12 03 10.