Välkommen till Sigholm – en plats där framtiden formar nuet. Med 60 engagerade kollegor fördelade på kontor i Västerås, Stockholm och Göteborg driver vi förändring med en passion för framtidens teknik och energiförbättringar. Vår styrka ligger i vårt decentraliserade arbetssätt och platta organisationsstruktur, där varje individ får frihet under ansvar att leda sin egen utveckling.
På Sigholm är feedback inte bara en möjlighet, det är en rättighet. Vi tror att den bästa utvecklingen sker i ett klimat där en ständigt får och ger konstruktiv feedback. Detta skapar en dynamisk miljö där lärande, ledarskap och personlig utveckling går hand i hand.
Att arbeta på Sigholm innebär att vara en del av ett framåtblickande team som vågar tänka annorlunda. Vårt mål är att optimera samspelet mellan människa, teknik och affär, och söker dig som delar vår vision om en hållbar framtid. Bli en del av vårt team och forma framtiden tillsammans med oss!
Syfte
Nu söker en av energibranschens mest engagerade och kompetenta ledare stöttning i att fortsätta driva den hållbara utvecklingen i Sverige och skapa mer struktur i sin vardag. Ditt primära ansvar innebär att assistera denna person samt verksamheten i stort med att prioritera och hantera viktiga uppgifter samtidigt som du tar hand om vardagliga administrativa arbetsuppgifter, såsom hantering av mail, kalender, bokningar och mötesprotokoll. Rollen kommer även att involvera organisering av vårt interna affärssystem samt ekonomihantering och kvittoadministration. Därtill kommer du att delta i möten för att stödja och driva uppföljande aktiviteter. Då det här är en ny roll hos oss, så kommer du också att få möjlighet att forma den här rollen själv utefter verksamhetsbehov, och sätta upp struktur och processer för ditt arbete.
Utöver dina vardagliga uppgifter finns utrymme för dig att själv styra din utveckling och ditt lärande inom företaget. Ditt intresse och dina tidigare kompetenser kan komma att påverka rollens utformning och extrauppgifter. Vårt DNA, som är baserat på organisk tillväxt, en fokusering på mjuka värden, och en platt organisationsstruktur med självledarskap, är av stor betydelse och ska genomsyra ditt arbete. Detta inkluderar att upprätthålla en bra arbetsmiljö genom att främja en positiv och samarbetsinriktad kultur.
Ansvarsområden
Som verksamhetskoordinator innefattar dina ansvarsområden bland annat:
- Prioritera och hantera viktiga uppgifter: Organisera och prioritera dagliga arbetsuppgifter och projekt för att säkerställa effektivitet och framsteg.
Administrativa uppgifter: Hantera och filtrera e-post, schemaläggning av möten, bokningar och upprätta mötesprotokoll.
Organisera interna affärssystem: Ansvara för att organisera och underhålla det interna affärssystemet för att säkerställa smidig drift och tillgänglighet för användarna.
Ekonomihantering och kvittoadministration: Stötta i ekonomiska ärenden, inklusive hantering av kvitton och administration av ekonomiska dokument.
Delta i möten: Närvara vid möten för att stödja denna person, anteckna och påminna om följande åtgärder och aktiviteter för att säkerställa att de följs upp.
Självständig utveckling och lärande: Ta initiativ till att utveckla dina färdigheter och kunskaper för att växa inom företaget, baserat på dina intressen och tidigare kompetenser.
För att lyckas i rollen så vet vi att du:
Har arbetat med administrativt stöd i någon form tidigare. Vi tror att du har en väldigt hög organisationsförmåga och trivs i en föränderlig miljö. Du är en kommunikativ person, som utvecklas och drivs av initiativtagande och har inga problem med att fatta beslut för att komma vidare i arbetet. Därtill är du en van datoranvändare som har lätt för att sätta dig in i nya system.
Vad vi kan erbjuda dig
Delaktighet och möjlighet att påverka både bolaget och din egen utveckling
Frihet under ansvar och ledande roll i verkliga projekt
Samarbete med kompetenta kollegor som mer än gärna delar med sig av sina erfarenheter
En varierad arbetsroll i form av olika uppdrag, kunder och teknik
Goda förmåner som är utformade efter dig.